جواب با سالومه!؟؟؟ خانم سالومه سیدنیا آیا حاضرید به سوال‌های ما هم جو…

‫جواب با سالومه!؟؟؟

خانم سالومه سیدنیا آیا حاضرید به سوال‌های ما هم جواب بدید؟

یکی‌ از هموطنان به نام امیرحسین با ارسال پیغامی به صفحه سپیده دم نوشت:

درود بر شما
سپیده دم کاری که انجام میدین خیلی با ارزشه
هر دفعه که میام فیسبوک اول خبرهای شمارو میخونم چون میدونم بدون سند حرفی نمیزنین…. این چندروز اعصابم خورد شده بود که چرا هرکاری میکنم نمیتونم به پیجتون وارد بشم…. حتی تو گوگل هم جستجو میکردم اولین لینک برای شما بود اما هرکاری میکردم باز نمیشد اینجا بود که فهمیدم که کسانی که به اصطلاح فعال حقوق بشر هستند و مردم را به آنلایک کردن صفحه شما دعوت کردند به پیجتون حمله کردن تا مسدود بشه …

۵شنبه داشتم من و تو برنامه جواب باسالومه رو نگا میکردم دیدم بدون اینکه اسمی از صفحه شما بیارن میگه بحثمون درباره صفحه‌های مجازی که تهمت میزنن و سالومه میگه هرچقدر هم گفتیم سند رو کن هیچ جوابی نداشتن بعدش هم کاملا هماهنگ شده اول با کوهیار گودرزی بعد مانا نیستانی بعد مسیح علی نژاد تماس گرفتن هرکدوم علیه شما بدون نام بردن از شما متهمتون کردن به اصولگرا بودن و بسیجی و … همچین اعصابم خورد شده بود یاد این افتادم شما خودتون حتی مستند انقلاب۵۷ رو مورد تایید قرار دادین و طرافداران این پیج رو دعوت کردین به دیدن این مستند اما اینا… واقعا جای تاسف که اصلاح طلب‌ها اینقدر نفوذ کردن و افکار رو به اون سمت که میخوان هدایت میکنن
خیلی خوشحال شدم که دیدم دوباره پیجتون فعال شد. آرزوی موفقیت دارم براتون
پاینده باشید.

***********

در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۱۴ (۱۴ آبان ۱۳۹۳) ، حدودأ یک ماه قبل از حمله گسترده به صفحه سپیده دم سالومه سید نیا در یک پیغام خصوصی به سهیل پرهیزی مدیر مسئول صفحه سپیده خواهان گفتگو شد.
از آنجا که این گفتگو صرفاً در مورد عملکرد سپیده دم، امنیت زنان ایرانی‌، و مسائل سیاسی انجام شده، تصمیم گرفتیم که آنرا منتشر نماییم.

پیش از آن‌ مایه هستیم ۱۰ سوال نیز در اینجا مطرح کنیم و از خانوم سیدنیا و همکارانشان تقاضا می‌کنیم به این پرسش‌ها پاسخ دهند:

۱- خانوم سیدنیا، من در گفتگو با شما، حتی از لفظ "تو" استفاده نکردم، که همین موضوع باعث ناراحتی‌ شما شد. بر چه اساس جنابعالی‌ در فیسبوک در حملات حامیان دولت بر علیه سپیده دم، که ما را متهم به فحاشی کرده بودند شرکت کردید؟ آیا میتوانید موردی به ما نشان دهید که ما در مطلب منتشر شده، به خانوم علینژاد یا محمد نوریزاد فحاشی کرده باشیم؟ چرا فحاشی حامیان حسن روحانی به گردانندگان سپیده‌دم باعث رنجش شما نشد؟

۲- مگر در گفتگوی خود با اینجانب نگفتید، "اگر باز برنامه داشته باشم و بدونم موضوعش بهت میخوره دعوتت می‌کنم"
آیا برنامه‌ای که در مورد اتهامات مطرح شده به روی آنتن بردید، موضوعش مرتبط با اینجانب نبود؟ چرا فقط از کسانی‌ که در کمپین اتهام زنی‌ به سپیده دم شرکت کرده بودند دعوت کردید؟

۳- اینجانب در گفتگو با شما در فیسبوک، صراحتاً گفتم آمادگی دارم در برنامه شما شرکت کنم، و دلایل خود را در مورد خطرات صفحه آزادی‌های یواشکی بیان کنم. آیا شما در برنامه‌ای که این هموطن به آن اشاره کرده گفتید: اینها سند ندارند و هرچقدر هم که خواستیم، جوابی‌ نداشتند؟

۴- خانوم سیدنیا آیا انتشار سخنان دکتر منوچهر رزم‌آرا، وزیر بهداشت دولت بختیار در رابطه با حمایت‌های مالی‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ از اپوزیسیون خارج از کشور و از جمله «شورای ملی»، انگیزه‌ای برای حمله به گردانندگان سایت سپیده دم نبوده است؟

۵- آیا من و تو به عنوان یک شبکه تلویزیونی وابسته به سلطنت طلبان به مردم معرفی‌ نشده است؟ پس چگونه است که شما در گفتگو با اینجانب، دائماً از لحن سلطنت طللبان ابراز انزجار میکردید؟ و چه شد که اکنون با حامیان دولت روحانی در حمله به سایت سپیده دم، مشأرکت کردید؟

۶- آیا این اتحاد نا مقدس حامیان روحانی با تلویزیونی که با ژست سلطنت طلبی برنامه تولید می‌کند، مهر تاییدی بر اظهارات دکتر منوچهر رزم‌آرا در مورد حمایت رفسنجانی‌ از اپوزیسیون و عدم استقلال «صفحه آزادی‌های یواشکی» نیست؟

۷- من در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۱۲ در چهلمین روز اعتصاب غذای نسرین ستوده از نگرانی خود در مورد سلامتی‌ ایشان نوشتم و گفتم موفق شدم حمایت دکتر نادری را از کمپین حقوق بشری که پس از دستگیری خانم ستوده راه‌اندازی کرده بودم جلب نمایم. حال شما به همراه مسیح علی نژاد و کوهیار گودرزی در کمپین افترا بر علیه من که آن صفحات را جعلی نامیده اند، شرکت می‌کنید؟ آیا فراموش کردید یا بر اساس منافع و مناسبات جناحی خود عمل کردید؟

۸- بارها از خانوم علینژاد دعوت کردیم به سوالات مطرح شده پاسخ دهند، چرا ایشان به جای شرکت کردن در این حملات بر علیه سپیده دم، حاضر نیستند با سایت سپیده دم مصاحبه کنند؟

۹- کدام عقل سلیمی میتواند باور کند «صفحه‌ مبارزه با چرندیات» که با کوهیار گودرزی، خانوم اولی ساندن عضو امنستی، رضا خندان همسر نسرین ستوده مصاحبه انجام داده است!، که ادعا میشود توسط مخالفین نظام گردانده میشود این امکان برایش فراهم شده که در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران زیر نظر ولایت مطلقه فقیه، که تمام دالان‌هایش تحت نظر وزارت اطلاعات است به عنوان یک مرجع تشخیص اخبار راست و دروغ معرفی‌ شود!

http://j.mp/1qKr0Bm

۱۰- خانوم سیدنیا، چه شد که سال گذشته شما در شرایطی که ابراهیم نبوی یکی‌ از علاقمندان به ثروت رفسنجانی‌، پس از آن‌ افتضاح در برنامه افق که خواهان فراموش کردن نقض فاحش حقوق بشر در سال های ۶۷ و ۸۸ شده بود، او را به برنامه خود دعوت کردید، و کامنت‌های انتقادی نیز در صفحه فیسبوک من و تو پاک میشد؟

متن کامل گفتگو با سالومه سیدنیا به شرح زیر است. شایان ذکر است پاسخ‌های خانم سالومه سیدنیا که به پنگلیش نوشته شده بود را، جهت سهولت هموطنان به خط فارسی برگرداندیم و تغیرات دیگری در متن گفتگو داده نشده است.

سالومه سیدنیا: سلام
سهیل کارت دارم اگر امدی مسیج بده لطفا

سهیل پرهیزی: سلام، چه کاری؟

سالومه سیدنیا: علیک سلام
تو توی سپیده دم مینویسی؟

سهیل پرهیزی: من مدیرمسول هستم. چطور؟

سالومه سیدنیا: یه خورده پست‌ها هارش نیست؟
من سهیلی که میشناختم این نبود!!!

سهیل پرهیزی: کدوم پست؟

سالومه سیدنیا: کلا دارم میگم
تو منو می‌شناسی‌ یا حدودی هم با عقاید من آشنا هستی‌
ولی‌ الان چیزی که من این صفحه میگیرم بیشتر خصومت شخصی‌
اینا چیه در مورد صفحه آزادی‌های یواشکی می‌نویسین

سهیل پرهیزی: کلی‌ که نمی‌شه نظرداد، موردی ودقیق بگو لطفا

سالومه سیدنیا: من خودم رو می‌شناسی‌ که نه رای دادم به این دولت جدید نه هیچی‌ اما نمی‌شه همه رو با یه چوب زد.

دیدی این سلطنت طلب ها لحنشون چجوریه همش میخوان بکوبن هیچکی خوب نیست
لحن این صفحه هم همین شده

سهیل پرهیزی: درموردصفحه آزادی‌های یواشکی، شواهد وجود داره، هیچ حرف دروغی زده نشده

و براساس شواهدهم هشدارمیدیم که مردم هرچه سریعترارتباط شون روبا اون صفحه قطع کنند. این کجاش هارش هست؟

سالومه سیدنیا: من مسیح رو میشناسم
شواهدت کوو؟
من نمیگم آدم‌ها بی‌ اشکال هستند
اما این قضاوت‌ها واقعاً عجیبه برام

سهیل پرهیزی: شواهد یکسری منتشرشده، و بازهم هست

سالومه سیدنیا: من نظرم رو گفتم حس می‌کنم خیلی‌ این صفحه داره تند میره حتی‌ اگر دارین درست میگین این راهش نیست.

سهیل پرهیزی: تند؟ تند رفتن دربیان واقعیت چه اشکالی‌ داره؟
وقتی‌ خطروجودداره،خطر رو هرچه سریعتر به مردم هشدارمیدن. حالاشما هر برچسبی دوست داری بهش بچسبون و بگوسلطنت طللبی. کدوم سلطنت؟ محمدرضاپهلوی که مرد، پسرش هم که حامی‌ یواشکی شده!

سالومه سیدنیا: نه اشتباه برداشت کردی
میگم لحنتون مثل اونا داره می‌شه
چند وقت پیشا
خیلی‌ وقت پیشا در واقع
یه عکسی ازت دیدم
زیرش یک داستانی بود در رابطه با کوهیار گودرزی
الان یادم نیست داستان چی‌ بود

سهیل پرهیزی: توی سلطنت طلب‌ها هم آدم‌های خیلی‌ متین و منطقی‌ هستند، خیلی‌ بیشتر ازآخوندها !

سالومه سیدنیا: اما من گفتم سهیل رو میشناسم فکر نکنم این داستان راست باشه

بله قبول دارم حرفت رو
من هم از آخوند‌ها خوشم نمیاد
من تمام حرفم اینه که مدلی‌ که دارین می‌نویسین و همه چی‌ رو میبرین زیر سوال
یه خرده تنده
من خودم به شخصه
میدونم مسیح آدم بدی نیست
با جمهوری اسلامی هم کار نمی‌کنه

سهیل پرهیزی: اگرازآخوندهاخوشت نمیاد، پس چرا ناراحتی‌ که ازمسیح علی نژاد که مبلغ خاتمی و روحانی هست انتقاد بشه؟

سالومه سیدنیا: مسیح که الان چپ و راست داره روحانی رو میکوبه
بعدشم تو ایران بودی خودت رای ندادی به خاتمی؟

>>>ظاهراً خانوم سیدنیا این استتوس را فراموش کردند" آقای روحانی سر راحت بیا لندن مرا هم با خودت به خانه‌ام ببر، والا " <<<

سهیل پرهیزی: آیا اون موقع <سال ۱۳۷۶> ماهیت این نظام و شخص خاتمی تا این اندازه آشکارشده بود؟

سالومه سیدنیا:

آدم‌ها یه زمانی‌ اشتباه می‌کنن
اما نمیتونی‌ همه رو ببری زیر سوال
الان از نظر تو موسوی و کروبی هم داغونن؟

نمیگم نیستن ها

اما حداقل الان ۵ ساله رفتن حبس

سهیل پرهیزی: چپ وراست میکوبه؟ اینقدرازش انتقادشده، حالابرای اینکه رد گم کنه واعتمادمردم روجلب کنه شایدیک انتقادهم مطرح کنه،اینکه دلیل نمی‌شه

سالومه سیدنیا: نه سهیل بابا جان میگم من مسیح رو میشناسم
اینجوری نیست
حالا باز خودت میدونی‌
من فقط دارم میگم مثلا نوریزاد یه زمانی‌

آشغال بوده خوب؟
الان نمیخواد باشه
ما که جمهوری اسلامی نیستیم
ما نباید فاشیست باشیم
به آدم‌ها شانس باید داد
من خودم با کلی‌ از حرف‌های ابراهیم نبوی مخالفم

سالومه سیدنیا: اما دلیل نمی‌شه همه جوره ببرمش زیر سوال
پس من چه فرقی‌ با جمهوری اسلامی دارم

سهیل پرهیزی: نه موسوی داغون نیست، سرحرفش باقی‌ مونده و قابل احترام
برای همین هم خاتمی‌ها، موسوی روهم زیرپا گذاشتند

سالومه سیدنیا: من باهات موافقم در مورد خاتمی در مورد روحانی
من میگم فقط لحنت نوشتاریتون حتی‌ منی‌ که باهاتون موافقم میبره تو واکنش چون همه چیو میبرین زیر سوال

در مورد مسیح
نوریزاد
و حالا یادم نیست
فقط فهمیدم تو هستی‌ مسئولش
گفتم بگم

سالومه سیدنیا: اینو من خیلی‌ وقت پیش دیدم گفتم سهیل رو میشناسم فکر نمیکنم این راست باشه

سهیل پرهیزی: ۴سال به نوریزاد فرصت داده شد. کافی‌ نبود؟ ولی‌ وقتی‌ ازاعتماد سؤ استفاده میکنه و دروغ میگه بازهم باید سکوت کرد و دنباله رو او بود؟

درمورداون پست کوهیارگفتی‌، به نظرت درست نبود، چراهیچ کجا حرفی‌ نزدید؟ چراسکوت کردید؟ چراوقتی‌ از مسیح علی نژاد انتقاد می‌شه ناراحت میشید اما درمورد من دروغپردازی شد چشمتون رو هم گذاشتید؟

سالومه سیدنیا: من نه درست میدونم داستان چیه بعدشم اینکه من اون زمان نه سپیدهم میدونستم چیه نه چیزی
الان هم دارم به تو میگم
وگرنه من کجا رفتم از مسیح دفاع کردم؟ !!!
حتی توی سپیده م من تاحالا کامنت ندادم بگم این مطلب مثلا خوب نیست

من این مطلب رو گذاری دیدم
و دوباره بهم گفتن سپیدم مال توئه
من اون زمان اصلا عضوش هم نبودم
بعدا دیدم مطالبش خوبه عضو شدم
بد کم کم حس کردم لحنش داره عوض می‌شه همین

سهیل پرهیزی: نمی‌دونستی داستان چیه، یک پیغام به من ندادی سوال کنی‌ داستان چیه که اینطور برعلیه من دروغپردازی شد.

اماالان که ازمسیح علی نژاد انتقادشده، نگران شدی وپیغام فرستادی؟

سالومه سیدنیا: سهیل الان اگه میخوای‌ بری تو واکنش که نمی‌شه
گفتم من اصلا جدی نگرفتم

حتا الان یادم نبود
رفتم گوگل سرچ زدم
اسمت رو
همین
همین الان این کارو کردم
یه چیز خیلی‌ ساده
من ابراهیم نبوی رو دعوت کردم برنامم
هم زمان
ماشالا آجودنی رو دعوت کردم
یک سلطنت طللب

سهیل پرهیزی: برم توواکنش؟
مگه درمورد این موضوع صحبت نمیکنی‌؟ من هم پاسخ میدم

سالومه سیدنیا: یک اصلاح طلب
من با عقاید جفت‌شون هم مخالفم
اما دلیل نمی‌شه بیام الان هر ۲ تا رو بکوبم
بزنم له‌ کنم
مخالفتم رو اعلام می‌کنم اما زیر سوال نمیبرمشون

سهیل پرهیزی: کوبیدن یعنی چی‌؟
مواضع سیاسی اونها رونقدکردن، یعنی کوبیدن؟

سالومه سیدنیا: لحن انتقاد داریم تا انتقاد
مجاهدین رو دیدی چجوری عکس میذارن مسخره می‌کنن؟
صفحه شما کم کم داره اون شکلی‌ می‌شه
مثل صفحه این دهه ۵۰
من فقط چون میشناسمت
دارم نظرم رو میگم همین
میتونی‌ قبول نکنی‌

سهیل پرهیزی: اگردروغ منتشرشده، که می‌تونن به راحتی‌ ثابت کنندکه دروغه، وماضایع میشیم

اگرهم که ماحقیقت رومیگیم،که این اسمش تندروی نیست

نه قبول نمی کنم. چون ما درسپیده دم نه فحاشی می‌کنیم، نه تهدید می‌کنیم، نه مردم رومیگیم بریزن توخیابون، نه ازعکس‌های فجیع به قول توشبیه مجاهدین استفاده می‌کنیم.

ازشعار‌های مرگ براین مرگ براون هم استفاده نمی‌کنیم … مردم هم که استقبال می‌کنن ازصفحه ما، نمیدونم مشکل کجاست؟

سالومه سیدنیا: خوب من فکر می‌کنم نظرم رو گفتم
حالا این شواهدی هم که میگی‌ علیه صفحه آزادی ها

هر وقت به دستت رسید خوشحال میشم ببینم

سهیل پرهیزی: نظرشما الان مخالف من هست به گفته خودت، ازدونفردعوت کردی که باهاشون موافق نیستی‌.
آیا ازمن هم دعوت میکنی‌ حرفم روبزنم؟
شواهددردستم هست

سالومه سیدنیا: اونا در مورد عقیدشون حرف نزدن در مورد سوژه برنامه حرف زدن ولی‌ من قبل از برنامه که داشتم بهاشون گپی میزدم خوب متقابلاً متوجه اختلاف عقیده‌ها شدیم ولی‌ نه توهین کردیم تا ایگنور کردیم نه چیزی

اگر باز برنامه داشته باشم و بدونم موضوعش بهت میخوره دعوتت می‌کنم

من میگم واقعاً نمیدونستم که تو داری اینجا کار میکنی‌

سهیل پرهیزی: من همینطورکه دراین گفتگوباشماصحبت کردم،همیشه حرفم رومودبانه زدم و هیچوقت اهل توهین کردن نیستم.

چراکه اعتقاد دارم توهین کردن به طرف مقابل کردیت میده. بنابرین این وصله هم به من نمی‌چسبه!

سهیل پرهیزی: درموردسوژه برنامه حرف زدین؟ چه سوژه مهم ترازاینکه یک صفحه‌ای که ادعامیکنه برای آزادی زنان راه‌اندازی شده

ودرمقابل من هم میگم شواهدی وجود داره که نشون میده، این صفحه برای زنان خطرداره

سالومه سیدنیا: میگم شواهدت رو برام بفرست اگر واقعاً این باشه من قبول می‌کنم

سهیل پرهیزی: آیاشماکنجکاونیستی‌ بدونی چه شواهدی وجودداره؟ تابه اطلاع مخاطب خودتون برسونید؟

سالومه سیدنیا: سهیل چرا به من میگی‌ شما؟!!!

سهیل پرهیزی: شواهدخودم رودربرنامه زنده ارائه خواهم داد
ازخانوم علی نژاد هم میتوانید دعوت کنید، از عملکرد خودش دفاع کنه

سالومه سیدنیا: :))

مگه من اینجا دادگاهم؟
من الان به عنوان کسی‌ که تورو یه زمانی‌ می‌شناخته
بهت پیغام دادم
همین

لحنت که کلا یه جوریه که انگار منو اصلا نمی‌شناسی

سهیل پرهیزی: مگه الان که بامن تماس گرفتی‌ وسوال کردی دادگاه بودی؟
سالومه سیدنیا: حرفم هم که میگم نظرمه که قبول نداری

مگه من الان تو رو بردم زیر سوال !!! گفتم لحن نوشتاریتون خوب نیست همین !!!!!!!
حتا گفتم من با مسیح هم خیلی‌ جاها هم عقیده ممکنه نباشم
من نمی‌گیرم واقعاً الان نحوه برخوردت رو

سهیل پرهیزی: مگه نگفتی شواهدت روبرای من بفرست. مگه دادگاه هستی‌؟

سالومه سیدنیا: نه تو گفتی‌ دلیل داری مدرک داری خوب اگر من ببینم دوست میفهمم اشتباه کردم نه؟
ولی‌ رو هوا که کسی‌ نمیتونه همه رو ببره زیر سوال !!!!

سهیل پرهیزی: خیرعرض کردم، من مدرک دارم و مریض هم نیستم روهوا کسی‌ روزیرسوال ببرم.
خوب من مدرک روارائه بدم، بعدش شما بفهمی که اشتباه کردی، نتیجه چی‌ هست؟

سالومه سیدنیا: نتیجش اینه که من رو از اشتباه در آوردی !!!

من هم مسلما به چند نفر دیگه میگم اونا هم اگر حرف من رو قبول کنن از اشتباه در میان

سهیل پرهیزی: مدرک <نهائی> روزمانی‌ ارائه خواهم داد، که میلیون‌ها نفراز اشتباه دربیان

سهیل پرهیزی: مثل اینکه مادرسال۲۰۱۴زندگی‌ می‌کنیم، واهل رسانه‌ هستیم
حالامن درگوشی به شما بگم، شماهم درگوشی به چند نفردیگه بگی‌ که آگاه بشن؟؟؟

سالومه سیدنیا: هنوز جواب من رو ندادی
چرا به من میگی‌ شما؟

سهیل پرهیزی: من مودبانه میگم شما، من رومتهم می‌کنین که تندهستم ورسانه‌ ما لحنش بده

دیگه چه برسه به اینکه، بگم تو

سالومه سیدنیا: واااا سهیل !!!
این شما که میگی‌ از نظر من بدتره
مگه همدیگه رو نمیشناسیم؟
کم کم با لحن حرف زدن و اینا دارم شک می‌کنم خودت باشی‌

سهیل پرهیزی: چرا میشناسیم، برای همین هم بسیاراحترام میگذارم

سالومه سیدنیا: کجا دیدیم همدیگه رو آخرین بار؟

سهیل پرهیزی: کافه گالری، نیاوران
دم درخونه ما درفرمانیه

سالومه سیدنیا: در هر حال سهیل عزیز اگر هم بخوای مدارکت رو برای میلیون‌ها نفر در رسانه مطرح کنی‌

اگر رسانه درست حسابی‌ باشه

سهیل پرهیزی: خونه زندگی‌ که رها کردم تابیام حرف حق روبزنم، نه اینکه روهواکسی‌ اگرآزادی‌خواه باشه را زیرسوال ببرم

سالومه سیدنیا: اول باید مدارکت رو ببین
من تورو زیر سوال نبرد‌م
من فقط نظرم رو گفتم

سهیل پرهیزی: ماشواهد اولیهٔ رومنتشرکردیم، هرکسی‌ که منصف باشه، دروغگویی خانوم علین ژاد رومیفهمه، همین کافی‌ هست برای اینکه بخواهید دلیل من روبشنوید. شواهدمن هم چه بسا حرفای من باشه

پس از این پیغام پاسخی از خانوم سیدنیا دریافت نکردم. ۶ روز بعد در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۱۴ مجددا نوشتم:

آخرین پیغام من راجواب ندادید،آیا به دنبال حقیقت بودیدشما، یا فقط آماده بودید راهی‌ پیداکنیدبرای افشا نشدن چهره معصومه علی نژاد؟

که باز هم پاسخی داده نشد و در تاریخ ۵ دسامبر ۲۰۱۴ (۱۴ آذر ۱۳۹۳ ) حمله‌ای سازمان یافته توسط کوهیار گودرزی و صدها فعال سیاسی بر اساس مطلب منتشر شده در صفحه‌ای تحت الحمایت حکومت ایران به نام " مبارزه با چرندیات "، با مشارکت سالومه سیدنیا صورت گرفت.

سهیل پرهیزی
۲۵ آذر ۱۳۹۳
***

کمپین‌های بزرگ حقوق بشری و موفق در جذب مخاطب بین المللی را «صفحات جعلی» نامیدند!

هفته گذشته حامیان دولت «تدبیر و امید» با مطرح کردن اتهاماتی بر علیه گردانندگان سپیده‌دم از دوستان و همراهان خود خواستند، صفحه سپیده دم را آنلایک کنند.

اولین بار بیش از یک سال پیش در تاریخ (۲۹ شهریور ۱۳۹۲ – ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۳) پس از آزادی نسرین ستوده از زندان گردانندگان صفحه‌ای مورد حمایت حکومت ایران، صفحه‌های کمپین بین‌المللی در دفاع از حقوق بشری را «جعلی» نامیدند.

این در حالیست که اینجانب سهیل پرهیزی اولین بار، پس از خروج از ایران در سال ۲۰۱۰، به فستیوال فیلم برلیناله در پایتخت آلمان دعوت شدم و در حضور دیترکسلیک مدیر جشنواره برلین در مقابل دوربین ده‌ها خبر نگار بین‌المللی، به صورت علنی مسئولیت راه اندازی کمپین حمایت از جعفر پناهی را به عهده گرفتم.

در مجامع مختلف بین المللی دیگر نیز از جمله شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، شورای شهر فلورانس، مراسم مارتین انالز در ژنو، … و همچنین در مصاحبه با تلویزیون‌های بی‌ بی‌ سی‌، اندیشه، صدای آمریکا، … جهت جلب حمایت از کمپین ها خود را به عنوان مسئول صفحه‌های کمپین حمایت از جعفر پناهی و نسرین ستوده معرفی‌ نمودم.

در تاریخ (٦ آذر ١٣٩٣ – ۲۷ نوامبر ۲۰۱۴) در مطلبی در صفحه سپیده دم از یکی‌ زندانیان سیاسی سابق و حامی‌ روحانی به نام کوهیار گودرزی که پس از خروج از کشور حملات بر علیه گردانندگان سپیده دم را سازماندهی نمود دعوت شد تا در یک گفتگوی اسکایپی شرکت کند و به مدت ۱۰ دقیقه دلایل این رفتار خود را توضیح دهد، و گردانندگان سایت سپیده دم نیز در یک زمان برابر ۱۰ دقیقه‌ای به اتهامات ایشان پاسخ دهند و سپس فایل صوتی جهت قضاوت افکار عمومی‌ منتشر شود.

اما فرد مزبور به جای اعلام آمادگی جهت گفتگو، به همراه دها نفر دیگر به لودگی پرداخت و با پشتیبانی‌ عده‌ای چهره شناخته شده و صدها پروفایل جعلی به فعالیت خود جهت بستن صفحات ادامه دادند.

که در نهایت صفحه «کمپین حمایت از جعفر پناهی» در تاریخ ۵ دسامبر ۲۰۱۴ که چند روز پس از زندانی شدن او راه اندازی شده بود به همراه چند صفحه دیگر پس از ۴ سال بسته شد.

این افراد با فحاشی و «امل فساد خواندن سپیده دم»، همانند بسیجی‌ ها و گروه‌های فشار هنگام حمله به دفتر یک روزنامه عمل کردند و اعضا و همراهان صفحه سپیده دم را نیز «مشتی مجاهد و سلطنت طلب» نامیدند!

لطفا گزارش ویدئویی را در لینک زیر ببینید:
http://goo.gl/GtqsbG

جهت اطلاع کارمند ایرانی‌ فیسبوک و آندسته از کارمندان تلویزیون‌های فارسی زبان خارج از کشور که با این کمپین افترا و تهمت علیه اینجانب شرکت کردند و زمینه را برای فحاشی و تهدید علیه گردانندگان سایت سپیده دم باز نمودند، می‌رسانم، گزارشی مبسوط در این رابطه تهیه و به سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر از جمله عفو بین الملل، فدراسیون بین المللی جامعه‌های حقوق بشر، بنیاد مارتین انالز، فرانت لاین دیفندرز، … ارسال شد و شخصا به همراه وکیل خود مجدانه پیگیری خواهم نمود تا بار دیگر این چنین شاهد سرکوب آزادی بیان در فضای مجازی از سوی حامیان دولت جمهوری اسلامی نباشیم.

سهیل پرهیزی
۲۲ آذر ۱۳۹۳ – ۱۳ دسامبر ۲۰۱۴

آیا به نظر شما انتشار سخنان دکتر منوچهر رزم‌آرا، وزیر بهداشت دولت بختیار در رابطه با حمایت‌های مالی‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ از اپوزیسیون خارج از کشور و از جمله «شورای ملی»، انگیزه‌ای برای حمله به گردانندگان سایت سپیده دم نبوده است؟

گفتگویم با دکتر رزم آرا وزیر بهداشت دولت دکتر شاپور بختیار آخرین نخست وزیر رژیم مشروطه سلطنتی ایران را در لینک زیر ببینید:

http://j.mp/1uHItIu

Leave a Reply

