جوابیه توکا نیستانی در رابطه با ویدیو منتشر شده در صفحه سپیده دم تحت عنوان “مخال…

‫جوابیه توکا نیستانی در رابطه با ویدیو منتشر شده در صفحه سپیده دم تحت عنوان "مخالفت توکا نیستانی با ترسیم کاریکاتورهای محمد"

ادمین محترم صفحه ی ادبیات پرواز، ظاهراً این مصاحبه برای
شما و ادمین صفحه ی سپیده دم سوالاتی ایجاد کرده که مستقیماً من را خطاب قرار داده اید. با این پیشفرض خوشبینانه که سوالها جدی است و بدنبال شنیدن پاسخ هستید جواب میدهم.
راست یا دروغ بودن داستانهای کتاب تعلیمات دینی محلی در بحث
من نداشت. حتی میشود از یک داستان جعلی نتیجه ی خوب گرفت. اصولا بر این باور هستم که حقیقت هیج داستانی قابل اثبات نیست، چه داستانها و اسطوره های مذهبی، چه داستانها و اسطوره های ملی. باقی میماند واقعیت اعتقاد چند میلیارد آدم به ادیانی که اسطوره هایشان از نظر من، شما یا هرکس دیگری ممکن است واقعیت تاریخی نداشته باشند. با توجه باینکه فکر میکردم بخشی از مخاطبان آن مصاحبه انتظار دارند حرفی از
جنس مخالفت با اسلام و توحش تاریخی اعراب یا مسلمانها بشنوند تا دلشان خنک شود ترجیح دادم- و ترجیح میدهم- از موضع آدم بی ایمانی صحبت کنم که از مسلمانزاده بودن خودش خجل نیست. ترجیح شخصی من این بود که بجای تلاش بی فایده برای حمله به اعتقادات یک میلیارد مسلمان از داستانی حرف بزنم که ممکن است راست نباشد اما مروج
رواداری و تحمل توهین مخالف است. در مورد "داستان" دیگری که ادمین سپیده دم از رفتار محمد بعد از رسیدن به قدرت تعریف کرده هم نظری ندارم، ممکن است راست باشد یا دروغ، بهرحال سندیت این داستان هم به همان قوت سندیت داستانی است که من تعریف کردم و هردو در کتاب تعلیمات دینی آمده… ادمین محترم و بیدار صفحه ی ادبیات پرواز حتماً تصدیق میفرمایند که اگر همه برای استناد به هر داستان و ادعای تاریخی ملزم
به ارائه سند شوند آنوقت هیچ سند محکمی برای اثبات واقعی بودن آرامگاه کوروش بزرگ در اختیار ندارند و به همان ترتیب ایشان هم ملزم به بیداری و دور ریختن برخی خزعبلات تاریخی هستند.
تلویحاً نوشته اید که من خمینی و سخنانش را قبول دارم که
درست نیست- من خمینی و سخنانش را قبول ندارم- و نوشته اید که اگر قبول ندارم چطور من و برادرم شیفته خمینی و روحانی شده
ایم. اولا شما که اهل ارائه سند هستید سندتان برای اثبات این شیفتگی کجاست؟ من کاریکاتوریست هستم و به علت کارهایی که میکشم با من مصاحبه میکنند، کدام یک از کاریکاتورهایی که من از مسئولان نظام و شخص آقای روحانی یا رفسنجانی کشییده ام نشانه ای از شیفتگی من و برادرم به روحانی، خمینی یا رفسنجانی در خود دارد؟…
بهرحال، بخاطر حرفه ام سخنان روحانی را در موارد مختلف تعقیب میکنم و میدانم چه کسی است و از کجا آمده. اما نمیدانم از کجا به این نتیجه
رسیده اید که من تا اندازه ی زیادی به یاران خمینی خوشبین هستم؟ من به آینده خوشبین هستم و فعلاً واقع بین… جایی نسبت به دولت روحانی هم ابراز امیدواری نکرده ام گرچه معتقدم بخش بزرگی از مردم بعد از انتخاب روحانی امیدواری بیشتری به بهبود وضع خود پیدا کردند و من حتماً از خوشحالی مردم خوشحال میشوم… صحبت از تاثیر ثروت رفسنجانی در امیدوار شدن من و برادرم کرده اید که باز از زمره خزعبلات بی اساسی است که بهتر است دور ریخت و فراموش کرد.
ادمین محترم سایت سپیده دم بزرگوارانه فرض کرده اند که من
این سایت را از قبل میشناسم و از ماجرای حمله سایبری خبر دارم و نظرم را درباره آن حمله ی سایبری پرسیده اند. ضمن اعلام اینکه هرکسی به سایت شما حمله ی سایبری کرده خیلی کار بدی کرده از شنیدن این خبر که برادرم، مانا، یکی از حمله کنندگان بوده تعجب کردم! تا جایی که مانا را میشناسم اطلاعات او از جهان سایبر محدود به روشن و خاموش کردن کامپیوتر شخصی و پست کردن کارهایش میشود و بجز آن وقت سرخاراندن هم ندارد.
در مورد سوالهایی که از مانا کرده اید بهتر است خودش اگر صلاح دید جوابتان را بدهد چون من چیزی از داستانی که تعریف میکنید نشنیده ام و
احاطه ای به موضوع بحث، سایت شما و محتوای آن و ارتباطش با برادرم ندارم. باقی میماند آخرین سوالتان که بی ربط به من است اما در آن از روش مسلمانی من پرسیده اید که پاسختان این است من آدم کم اعتقاد و شکاکی هستم که آدمهای معتقد را دوست دارد
مخصوصاً مسلمان‌ها را اگر مثل اکثریت مردم ما صلح طلب و بی آزار باشند.
و بالاخره در آخرین پاراگراف از اینکه بعضیها بر اساس اتهامات وزارت فخیمه ی اطلاعات به شما و گردانندگان سایت سپیده دم نسبت جاعل و کلاهبردار داده اند گله کرده اید و پرسیده اید کدام شیوه ی مسلمانی این اجازه را
میدهد … همان شیوه ای که ربطی هم به مسلمانی ندارد اما به شما اجازه داد تا با قطعیت از شیفتگی من به حسن روحانی و خمینی حرف بزنید، همان شیوه ای که به شما اجازه داد
تا تلویحاً ادعا کنید که من و کوهیار گودرزی از یک مرکز واحد خط میگیریم، همان شیوه ای که به شما اجازه داد تا ادعا کنید که من از هاشمی رفسنجانی پول گرفته ام… ظاهراً شیوه ی ناپسندی است که خودتان هم به آن مبتلا هستید …

*******************************
در اولین فرصت به جوابیه سراسر ضد و نقیض جناب آقای توکا نیستانی به صورت مفصل و در چند پست جداگانه پاسخ خواهیم داد.

در این فاصله کامنت یکی‌ از هموطنان را خطاب به ایشان بخوانید:

آقاي نيستانی‌ من يكي از طرفداران كاريكاتورهاي شما هستم. شما كاريكاتوريست خوبي هستيد ولي قرار نيست كه تاريخ دان و فقيه و … خوبي هم باشيد. اجازه بديد ذهنيت ما درباره شما (به درست يا به غلط) خوب بمونه. اين حرف شما و قصد و نيتتون از بيان اين داستان ( طبق چيزي كه خودتون گفتيد) توهين به شعور و شخصيت همه ي كساني هستش كه جنايات زيادي رو نه در كتابهاي تاريخ بلكه در روز روشن و در دوران زندگيشون به چشم خودشون ميبينن؛ به دست همون مسلمين و به گفته خودشون بر اساس تعليم دينيشون.
كاريكاتورهاتون زيباتر از سخن گفتنتون هستش.

در لینک زیر میتوانید ویدیو منتشر شده در رابطه با سخنان آقای نیستانی با برنامه پولتیک را ببینید:

goo.gl/iVm086

Leave a Reply

