پاسخهایی به آقای توکا نیستانی – بخش یک : استناد به داستانهای بدون سند دینی و جای…

‫پاسخهایی به آقای توکا نیستانی – بخش یک : استناد به داستانهای بدون سند دینی و جایگاه حق آزادی بیان به عنوان یکی از مهمترین ستونهای حقوق بشر

جناب نیستانی، فرموده اید: راست یا دروغ بودن داستانهای کتاب تعلیمات دینی محلی در بحث من نداشت.

شما باید بهتر بدانید که آزادی بیان یکی ازمهمترین و اساسی‌ترین حقوق بشریست که هر انسانی با آن زاده می شود و هیچکس با هیچ بهانه‌ای حق ندارد دیگری را ازآن محروم یا حتی این حق را محدود کند. این ولی و اماها یی که شما در متن گفتگویتان در برنامه پولیتیک بر آزادی بیان وارد کردید از یک هنرمند بعید است و در حقیقت نخستین گامهای استبداد و دیکتاتوری است . ممکنست برای ما مردم ایران که قرنها و بویژه در سی و شش سال گذشته زیر شلاق اختناق بوده ایم تا کنون اهمیت حق آزادی بیان و شکوه و عظمتی که این حق بنیادین دارد مفهوم نا آشنایی باشد و خود را سزاوار آن ندانیم ، اما بر یکایک ماست که آرام آرام خود را به قرن بیست و یکم برسانیم و این حقیقت را بپذیریم که : حق آزادی بیان ، حق بسیار مقدسیست که همه با آن متولد می شویم ، بسیار مقدستر از باورهای ارتجاعی دینی که هیچکس با آنها زاده نمی شود و یک جبر جغرافیایست. این وظیفه بر هنرمند ما سنگین تر هم هست، اما متاسفانه گفتگویتان در برنامه ی پولیتیک تلویحاً محدود کردن این حق مقدس را سفارش می کند؛ تا جایی که تا دانمارک هم سفرکرده اید تا با بیان داستانی ، که سندیتش بیشتر از کتابهای دوم دبستان رژیم جمهوری اسلامی نیست، همکاران آزاد اندیشتان را به درون قفس کوچکی که ارتجاع دینی ایران برای ما ساخته است بکشانید. ، فرموده اید: راست یا دروغ بودن داستانهای کتاب تعلیمات دینی محلی در بحثتان نداشت. بهره گیری از داستانهای غیر مستند یا به عبارت درست تر، دروغهایی که ملاها قرنهاست بر دکانهای منبر خود برای مسخ کردن اندیشه ی مردم در ایران از آنها بهره میبرند و یکی از آخرین نمونه‌هایش هم داستا ن" یا علی گفتن " سید علی خامنه‌ای در هنگام تولد است، از شما انتظار نمیرفت . آفریدن این داستانها و اسطوره‌های غیر مستند، حرفه ی ملاها ست ؛و آزداندیشان و متفکران نباید تکرار و ترویجشان کنند. نام از کورش آوردید. باید عرض کنم که هرچند در گذشته زندگی کردن به هر شکل آنرا ارتجاع میدانم، اما قیاستان در این زمینه قیاس مع الفارق است. آنچه به وجود کورش ارزش میدهد و سند وجود اوست آرامگاه او نیست، اعلامیه ی حقوق بشراوست – که نخستین اعلامیه حقوق بشر در تاریخ انسانهاست – وامروز سند زنده ی آن در موزه ی بریتانیا حضورآشکار دارد. داستان شما اما سندش منبرهای ملاهاست و بس . ما خوبست در گزینش داستانها بیشتر وسواس بخرج دهیم. اگر شناخت ما از اسلام به کتابهای دینی دبستانی محدود می شود بهتر است از داستانها بهیچ وجه استفاده نکنیم . در غیر اینصورت پیش از آنکه به داستانی اسلامی در گفتار خود اشاره کنیم بهتراست تلاش کنیم اسلام حقیقی را با مراجعه به قرآن وسنت – که شامل گفتار و کردار محمد بن عبدالله است- با استفاده از نسخه‌های معتبرو آکادمیک کتابهای تاریخی تاریخنویسان شناخته شده بشناسیم و گرنه تفاوت ما با ملاها که هر روز قصه‌ای از جیبهای گشاد خود در می آورند چه خواهد بود!؟ اسلام حقیقی را در آیات خشونتبار ضد دگر اندیشان ؛ در آیاتی که در تایید برده داری و همخوابگی با زنان یه غنیمت گرفته شده و کنیز هستند؛ در آیاتی که قصاص و بریدن دست و پا و بیرون آوردن چشم‌ها هستند؛ در آیات زن ستیز آن میتوانید بشناسید. فقط یک مرتجع دینی میتواند چشمش را برروی این متون آشکار در قران که بیرحمانه به خشونت و زن ستیزی دعوت می کند ببندد و تلاش کند تصویر ملوسی که در حقیقت وجود ندارد از یک هیولا عرضه کند. فهرست آیات خشونت آمیز و ضد بشری در قران: آیاتی در تایید برده داری:

در آیه‌های زیر علاوه بر تایید برده داری و مشروعیت دادن به این عمل غیر انسانی، به مسلمانان اجازه داده شده است که با بردگان زن خود (کنیــــــــزان) رابطـــــه جنســــــی برقرار کنند. مـــــرد مسلمـــــان همانگونه که بر زن و یا مجموعه زنان خود شرمــــــــگاه (آلـت تناســـــلی) خود را نگه نمیدارد، بر کنیـــــــز خود نیز نگه نمی دارد و برقراری تمــــــاس جنسی با کنیــــــز از حقـــــوق مردان مسلمـــــــان است و رابطه با هر دسته دیگر از زنان تجاوز به حدود حساب میشود: سوره روم آیه ۲۸ سوره نحل آیه ۷۵ سوره معارج آیات ۲۹ و ۳۰

سوره مومنون (باورمندان) آیات ۵ و ۶ سوره المومنون آیه ۱ تا ۷

سوره احزاب آیه ۵۰ سوره نساء آیه ۲۴ سوره مائده آیه ۸۹

– داستان همبستر شدن محمد بن عبدالله با کنیز خود ماریه قبطیه در خانه ی حفصه – یکی از ۹ همسرش – و در غیاب او را میتوانید بشنوید: ‬http://j.mp/1IxiLjL‫ – علی بن ابیطالب نیز با کنیـــــزان خود همبستر میشده است و از آنان فرزندانی نیز داشته است و نهج البلاغه این مسئله را تایید میکند. وی در وصیت خود به فرزندش ، حسن بن علی میگوید از کنیزان من، آنانی را که فرزندی از من دارند و یا از من باردار هستند، به فرزندانشان بخشیدم. یعنی بعد از مرگ او مادران کنیـــــــز و برده فرزندانشان میشوند: بخش سوم نهج البلاغه، شیخ رضی، ج سوم، صفحه سوم ۲۳ آیاتی در تایید خشونت و برخورد با دگر اندیشان: سوره توبه آيه ۵ سوره محمد آيه ۴ سوره انفال آیه ۳۹ سوره احزاب آیه ۶۱ سوره مائده آیه ۳۳ سوره التوبه آیه ۲۸ سوره التوبه آیه ۲۹ سوره النساء آیه ۸۹ سوره الانفال آیه ۱۲ سوره ماده گوساله آیه ۱۹۱ ————–

سوره مانده آیه ۳۸= مجازات بریدن انگشتان دست برای تخم مرغ دزدها

آیات زن ستیز/ توهین آمیز نسبت به زن در قرآن که برده داری کنیزان و همبستری با آنان را تایید می کنند؛ دیه ی زن را نیم مرد، شهادت دوزن را برابر یک مرد؛ ارث رن را نیم مرد؛ چند همسری مرد را ممکن ؛ و کتک زدن زن را حق مرد میدانند و… : سوره احزاب آیه ۵۰

سوره بقره (ماده گوساله) آیه ۲۲۳

سوره بقره (ماده گوساله) آیه ۲۸۲ سوره بقره (ماده گوساله) آیه ۲۲۱

سوره نساء (زنان) آیه ۳ سوره نساء (زنان) آیه ۱۵ سوره نساء (زنان) آیه ۲۴ سوره نساء (زنان) آیه ۲۵ سوره النساء (زنان) آیه ۳۴

سوره نساء (زنان) آیه

سوره نور آیه ۶

سوره نور آیه ۳۱

سوره احزاب آیه ۵۹

ادمین صفحه ادبیات پرواز

جوابیه توکا نیستانی را میتوانید در لینک زیر بخوانید:
http://goo.gl/oXdxKE

در لینک زیر میتوانید ویدیو منتشر شده در رابطه با سخنان آقای نیستانی با برنامه پولتیک را ببینید:

goo.gl/iVm086

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: