این مردم از این بدتر حقشونه … خلایق هرچه لایق این جمله ای است که هر روزه توس…

‫این مردم از این بدتر حقشونه … خلایق هرچه لایق

این جمله ای است که هر روزه توسط عده ای که خود را فعال سیاسی می‌ نماند به کار برده میشود … برخی‌ مانند ابوالحسن خان بنی‌ صدر که خودش بر دست خمینی بوسه‌ زده پا را فراتر می‌نهند‌ و خانواده زندانیان را "گوسفند" خطاب میکند! جای تأسف است بسیاری از مدعیان اصلاحات نیز هر روزه با همین طرز فکر در رسانه‌ ها فعالیت و حقوق های آنچنانی‌ هم دریافت می‌کنند!

اما سوال اینجاست اگر شما خلایق را لایق "وضعیت موجود" می‌دانید‌ اصولا چرا فعالیت سیاسی می‌کنید؟ آیا مردمی که در زیر بمباران رسانه‌ های وابسته قرار دارند و دولت اسلامی با ارسال پارازیت روی ماهواره ها و فیلترینگ اینترنت محدودیت شدیدی ایجاد کرده‌ میتوانند با وجود هزاران گرفتاری روزمره به حقایق دسترسی‌ داشته باشند؟

آیا این همان خواست حاکمان نیست تا خود را مبرا و مردم را محکوم نمایند؟

ادبیات ابوالحسن بنی‌صدر این فرزند آخوند را مقایسه کنید با بردباری و ادب دکتر بختیار حتی وقتی‌ که رودرویش شعار " مرگ بر بختیار ، نوکر بی‌ اختیار " تکرار شده بود!

خبرنگاری از دکتر بختیار میپرسد: ملت ایران در آن روز‌های آخر دست رد به سینه شما زد آقای دکتر، و شما مجبور شدید از کار کناره گیری بکنید و از کشور بیایید بیرون حتی من هم یادمه شما در اون روز‌های آخر شاید شنیده باشید شعار میدادند " مرگ بر بختیار ، نوکر بی‌ اختیار " خیلی‌ ببخشید، شما قبول نمی‌تونید بکنید که ملت ایران حرفش رو زد؟

دکتر شاپور بختیار با بردباری و ادب پاسخ میدهد:

بنده قبول می‌کنم که ملت ایران ناخود آگاه اشتباهی‌ کرد که قیمت آن‌ اشتباه را میپردازد، مردمی که می‌گفتند بختیار نوکر بی‌ اختیار، و در مدت ۳۸ روز آنقدر آزادی داد که تا حالا هیچ حکومتی در مشروطیت نداده، امروز به اندازه کافی‌ تلفات داده و پشیمان هست، و خاصه اینکه نوکر بی‌ اختیار که من بودم، نخست وزیر با اختیاری دیدیم مثل آقای بازرگان و یک چیزی شبیه رئیس جمهوری دیدیم مثل آقای بنی‌ صدر، که استعفاش تو جیب فقیه عالی‌ قدره، نه آقا جان یک مردم بی‌ چاره‌ای را که خسته شده بودند آوردند توی خیابان، تلقین بهشون کرده بودند، زجر‌ها کشیده بودند یک عده‌ای ، فساد‌ها دیده بودند ، تبعیض‌ها دیده بودند، من نبودم هرکه بود این شعار‌ها داده میشد، بعد فهمیدند حق با کی‌ بوده، من ایمان دارم به این موضوع، من با همین بیان واقعیت که پیشبینی‌ کردم ، من به مردم ایران گفتم شما اقتصادتان اینطور میشود، امنیتتان اینطور می‌شه، مملکت به نابودی و تجزیه ممکن است کشیده شود، این رو کی‌ گفت جز من؟ یک سال و نیم پیش؟ هیچ کس

همیشه گفتم که مملکت به وسیله آخوند اداره نخواهد شد، و نخواهم گذارد به سهم خودم که آخوند دوباره در کار مملکت دخالت کند، همانطور که به خودتون به فرانسه پارسال گفتم: mollah devrait aller à la mosquée آخوند بره به مسجد.

——————————

نقش موسوی در کشتار بهاییان – فحشای اسلامی در ایران – نقش قانون اساسی جمهوری در شکست هر گونه اصلاحات

برنامه اندیشه با دوستان با اجرای خسرو فروهر و با مهمانان سهیل پرهیزی, دانیال عصایی.

http://j.mp/1HNlSG7


‫این مردم از این بدتر حقشونه … خلایق هرچه لایق‬

Leave a Reply

